Tiếng Anh Thuyết Trình LEVEL 5
Đối với học viên lộ trình nâng cao (Level 3,4,5,6) của chương trình Tiếng Anh Thuyết Trình, thì level 5 còn được gọi là level Advanced. Bởi lẽ, trình độ ngôn ngữ trong các bài Reading; Listening; các video TED Talks đều ở trình độ B2+ (tương đương với mức IELTS 6.5 trở lên). Và vì thế, việc mở rộng vốn từ vựng, phát âm của học viên trong level 5 được đội ngũ chuyên gia học thuật YOURE chú tâm một cách đặc biệt.
Bên cạnh đó, điểm nổi bật của khóa Tiếng Anh Thuyết Trình level 5 so với level 1,2,3,4 là ở level 5 này, học viên sẽ được phát triển kỹ năng tư duy phản biện- Critical Thinking ở những chủ điểm sau:
– Cách thức đương đầu với áp lực
– Cách thức xây dựng một luận điểm
– Cách thức phân biệt giữ quan điểm và sự thật
– Cách thức sử dụng ngôn từ mang tính cảm xúc
– Cách thức hiểu rõ những ví dụ – Cách thức tận dụng các luận điểm bổ trợ
– Cách thức đọc vị những điều không rõ ràng
– Cách thức phát triển hệ thống các ý chính
– Cách thức sử dụng phép loại suy
– Cách thức phân tích kỹ thuật trình diễn
– Cách thức tìm kiếm những điểm tương đồng
– Cách thức cảm nhận nguồn động lực bên trong của một người
Và thông qua 12 chủ đề học tập lớn ở khóa tiếng Anh Thuyết Trình level 5 dưới đây, học viên sẽ có cơ hội mở rộng thêm kiến thức của mình ở các chủ đề mang tính triết học và tính ứng dụng cao.
– Những Điều Cần Thiết Trong Đời Sống Hàng Ngày; Hình Ảnh và Tính Nhận Dạng;
– Sự Hòa Hợp; Những Thách Thức Trong Cuộc Sống; Thông Tin Cần Thiết Cho Chủ Nhà;
– Những Giải Pháp; Sự Tưởng Tượng; Làm Việc Cùng Nhau; Áp Lực và Thư Giãn;
– Những Hiểm Nguy; Tầm Nhìn; Tương Lai.
Từ đó, kết hợp với việc xem và phân tích chuyên môn các kỹ thuật trình diễn sân khấu của các chuyên gia thuyết trình đến từ TED Talks, học viên khóa Tiếng Anh Thuyết Trình level 5 sẽ rút ra và đưa vào ứng dụng cho riêng mình những kỹ thuật hiệu quả nhất.
Và để đo lường sự tiến bộ trong học tập, mỗi học viên khi tham gia khóa học Tiếng Anh Thuyết Trình level 5 sẽ được yêu cầu hoàn thành 6 video clip thể hiện kỹ năng thuyết trình bằng tiếng Anh của mình, thay vì 4 video clip như level 1,2,3,4.
Thông tin cơ bản
Tiếng Anh Thuyết Trình Level 5
Đầu vào: trình độ B2 theo khung CEFR
Đầu ra: trình độ B2+ theo khung CEFR
Thời lượng học: 15 tuần (3 tháng 3 tuần)
Thời gian học: 3 buổi/ tuần; 90 phút/ buổi
Sỉ số lớp học: tối thiểu 6 học viên/ tối đa 10 học viên
Học phí: 10 triệu
Nội dung khóa học LEVEL 5
Chủ đề 1
NECESSITIES
Chủ đề 2
IMAGE & IDENTITY
THUYẾT TRÌNH
LẦN 1
Chủ đề 3
HARMONY
Chủ đề 4
CHALLENGES
THUYẾT TRÌNH
LẦN 2
Chủ đề 5
INFORMATION FOR A HOUSE GUEST
Chủ đề 6
SOLUTIONS
THUYẾT TRÌNH
LẦN 3
Chủ đề 7
IMAGINATION
Chủ đề 8
WORKING TOGETHER
THUYẾT TRÌNH
LẦN 4
Chủ đề 9
STRESS & RELAXATION
Chủ đề 10
RISK
THUYẾT TRÌNH
LẦN 5
Chủ đề 11
VISION
Chủ đề 12
THE FUTURE
THUYẾT TRÌNH
LẦN 6
NECESSITIES
Lesson A:
– Vocabulary: The prefixed over and under
– Listening: Planning a trip
Lesson B:
– Language focus:
Pronunciation: Vowel sounds at word boundaries
Grammar: The perfect aspect
– Speaking: Talking about things we need
Lesson C:
– Reading: Why do we sleep?
Lesson D:
– TED Talk: Less stuff, more happiness
– Presentation skills: Using props
Lesson E:
– Critical thinking: Dealing with stress
– Writing: A statement of opinion
IMAGE & IDENTITY
Lesson A:
– Vocabulary: Describing dress
– Listening: Preparing for a job interview
Lesson B:
– Language focus:
Pronunciation: Weak of sounding encouraging
Grammar: Amounts and comparisons
– Speaking: Talking about image
Lesson C:
– Reading: Image, identity and clothing
Lesson D:
– TED Talk: Who am I? Think again
– Presentation skills: Using humour
Lesson E:
– Critical thinking: Constructing an argument
– Writing: Giving feedback
HARMONY
Lesson A:
– Vocabulary: Conformity and non-conformity
– Listening: Choosing a logo
Lesson B:
– Language focus:
Pronunciation: Sentence stress in cleft sentences
Grammar: Cleft sentences
– Speaking: Dealing with disagreement and reaching consensus
Lesson C:
– Reading: How groupthink closed the ‘flying bank’
Lesson D:
– TED Talk: Making peace is a marathon
– Presentation skills: Being personal and reliable
Lesson E:
– Critical thinking: Distinguishing between fact and opinion
– Writing: Emails dealing with disagreement
CHALLENGES
Lesson A:
– Vocabulary: Obstacles and opportunities
– Listening: Asking how something works
Lesson B:
– Language focus:
Pronunciation: Intonation in questions
Grammar: Approximation
– Speaking: Talking about sales potential
Lesson C:
– Reading: One man’s meat…
Lesson D:
– TED Talk: How I beat stage fright
– Presentation skills: Controlling nerves
Lesson E:
– Critical thinking: Emotive language
– Writing: Information for a house guest
INFORMATION FOR A HOUSE GUEST
Lesson A:
– Vocabulary: Having ideas
– Listening: Planning a party
Lesson B:
– Language focus:
Pronunciation: Softening negative statements
Grammar: Unreal past; Inversion in conditionals
– Speaking: Talking about life experience
Lesson C:
– Reading: Eureka moments?
Lesson D:
– TED Talk: I’m not your inspiration, thank you very much
– Presentation skills: Repeating key ideas
Lesson E:
– Critical thinking: Understanding examples
– Writing: A to-do list
SOLUTIONS
Lesson A:
– Vocabulary: Solution collocations
– Listening: Discussing options for solving a problem
Lesson B:
– Language focus:
Pronunciation: Stress in content and function words
Grammar: Purpose
– Speaking: Talking about why things are useful
Lesson C:
– Reading: The parable of the stones
Lesson D:
– TED Talk: How to make filthy water drinkable
– Presentation skills: Demonstration
Lesson E:
– Critical thinking: Using supporting evidence
– Writing: Online advice form
IMAGINATION
Lesson A:
– Vocabulary: Expressions with mind
– Listening: Speculating about a mystery
Lesson B:
– Language focus:
Pronunciation: /ɳ/ sound; Contraction with have
Grammar: The continuous aspect
– Speaking: Talking about visualization
Lesson C:
– Reading: The power of visualization
Lesson D:
– TED Talk: Taking imagination seriously
– Presentation skills: Being authentic
Lesson E:
– Critical thinking: Reading between the lines
– Writing: A news story
WORKING TOGETHER
Lesson A:
– Vocabulary: Teams and teamwork
– Listening: Reviewing a project
Lesson B:
– Language focus:
Pronunciation: Voicing in final consonants
Grammar: Voicing in final consonants
– Speaking: Work issues
Lesson C:
– Reading: Reviewing a project
Lesson D:
– TED Talk: Build a tower, build a team
– Presentation skills: Using visuals
Lesson E:
– Critical thinking: Supporting the main idea
– Writing: Debriefing questionnaire
STRESS & RELAXATION
Lesson A:
– Vocabulary: Idioms related to parts of the body
– Listening: Dealing with awkward situations
Lesson B:
– Language focus:
Pronunciation: Stress with intensifying adverbs
Grammar: Intensifying adverbs
– Speaking: Talking about stress
Lesson C:
– Reading: Can stress be good for you?
Lesson D:
– TED Talk: All it takes is 10 mindful minutes
– Presentation skills: Thinking about your audience
Lesson E:
– Critical thinking: Understanding the speaker’s technique
– Writing: A record of a meeting
RISK
Lesson A:
– Vocabulary: Risk and probability
– Listening: Assessing risk
Lesson B:
– Language focus:
Pronunciation: Saying lists
Grammar: Qualifiers
– Speaking: Facing risks
Lesson C:
– Reading: Understanding risk
Lesson D:
– TED Talk: Protecting Twitter users (sometimes from themselves)
– Presentation skills: Pace and emphasis
Lesson E:
– Critical thinking: Analogies
– Writing: A consumer review
VISION
Lesson A:
– Vocabulary: Expressions with look and see
– Listening: Life coaching
Lesson B:
– Language focus:
Pronunciation: Intonation in subordinate clauses; Sure and unsure tones
Grammar: Subordinate clauses
– Speaking: Talking about visionaries
Lesson C:
– Reading: Visionaries
Lesson D:
– TED Talk: How to build with clay… and community
– Presentation skills: Varying your tone of voice
Lesson E:
– Critical thinking: Relevance
– Writing: An endorsement
THE FUTURE
Lesson A:
– Vocabulary: Optimism and pessimism
– Listening: Arranging to meet
Lesson B:
– Language focus:
Pronunciation: Sentence stress in explaining outcomes; Sentence stress in making arrangements
Grammar: Future in the past
– Speaking: Talking about financial decisions
Lesson C:
– Reading: Is pessimism really so bad?
Lesson D:
– TED Talk: Image recognition that triggers augmented reality
– Presentation skills: Being concise
Lesson E:
– Critical thinking: Thinking about the speaker’s motivation
– Writing: A group email